01 januari 2013

Payne´s Gray

Payne´s Gray var min favoritnyans när jag försökte mig på att måla akvarell för evigheter sen.
Tyvärr var själva målandet betydligt svårare än jag föreställt mig. Det ser ju så lätt ut.
Jag har alla fall kvar färgerna och Payne´s Gray är fortfarande en favorit.
Det går att göra så dramatiska himlar med den.

 
Dramatiska himlar kan man fånga på bild med kameran också.
 

Min mest uttjatade vy.
Ursäkta. Men kan inte se mig mätt på sjön för den ändrar sig hela tiden.
 
Nyårsafton 2012 gråblått ute och inne .

Jag gillar det där med mossa, mossa grankott.

Även om det råkar vara tallkottar på bordet den här gången.

 
 
 
 
 
Vi hade en riktigt trevlig Nyårsafton. Startade med glögg och rita,gissa, spring utan själva springandet hos våra goda stuggrannar. De bjöd också på god förrätt. Sen fortsatte vi hos oss med varmrätt och dessert. Vännerna M och H hade med jättegod dubbelmarinerad oxfilé och vi hade gjort potatisgratäng och sallad och chokladmousse till efterrätt. Varvade med lite musikquiz och frågesport innan vi firade in tolvslaget och avslutade kvällen med lite goda ostar och portvin.
Kan väl inte vara fel att börja ett nytt år så?

 Önskar Er ett fint 2013! // Annika

PS. Recept till den goda Oxfilén finns här: http://www.ica.se/recept/dubbelmarinerad-oxfile-338688
En perfekt rätt att förbereda. Alltid bra tycker jag.




H fixade musikquiz
Hoppas på ett bra år!


 
    

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig nyårsafton och vilken underbar bild på din "uttjatade" (obs! Din kommentar...) vy. Den kan man aldrig se sig mätt på, så fortsätt fotografera den! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack C. Jag är rädd att det blir fler bilder på just den vyn :-)

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.