15 februari 2013

Förändring

 
Ibland har jag så mycket idéer så jag knappt kan sova.
Det är i och för sig positivt.
 
Värre när man inte kan sova på grund av helt andra orsaker.
Oftast mer negativa.
 
Just nu samlar jag intryck och uppslag för en liten förändring
 som kanske kommer snabbare än jag kunnat drömma om.
Kanske redan före sommaren istället för att hamna på femårsplanen.
Vi får se vad som hinns och orkas med.
  
 
En välkommen förändring vad gäller mitt ena arbete
  kanske även kan medföra en liten rokad här hemma. 
 
IGEN
 
 Det har ju varit några stycken. 
Vårt kära gamla hus från 1936
har vuxit med oss och förändrats över tid. 
Vi har byggt ut och byggt om
 och bytt rum med varandra
 ett antal gånger. 
 
Vi gillar projekt även om orken tar slut ibland. 
Då måste man pusta lite, vila och hämta kraft.
Lägga ner ett tag kanske, tills lusten kommer tillbaka.
 
Känns som man får lite extra energi så här när det börjar bli vår igen.  
Så jag fortsätter jag att samla idéer och smida planer.
Det är ju också det som är en del av nöjet med förändringar tycker jag.
Inte bara få ett färdigt paket utan själva resan dit. Planeringen.
 
 Den här ruffa anslagstavlan som jag såg på FORMEX gillar jag skarpt.
 Så den bilden hamnar definitivt min idémapp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.