25 mars 2013

Redo

Såjord är inköpt och några fröpåsar. Smarta krukor av tidningspapper under tillverkning.
Bara att gräva ner sedan eftersom de förmultnar. Funkar att göra med en burk eller flaska också.
Helst lite skålad i botten. Man kan blöta lite på skarven och botten så blir de ännu stabilare.
Låt de torka någon timme innan användning. 
 

 
I år har jag köpt två sorters Luktärter, Grekisk lövkoja inte minst för doften,
en läcker Rudbeckia som heter Cherry Brandy och Slingerkrasse
 

Några år sedan bilden bakom på bröderna brothers togs.
De små fötterna i sanden är numera 43:or.....
 
Visst ser Rudbeckian läcker ut.
 

3 kommentarer:

  1. Hallå Annika, gulliga små krukor och va fin du gjort din blogg i pstellfärger! Och snyggt teckensnitt på rubriken, gillar din trapp jättemycket!!! Kika in på min FB om en stund.. ;) Mari.

    SvaraRadera
  2. Tänk... Jag tog också 2 sorters luktärt när jag stod där med hela djungeln av påsar framför mig. Svårt att motstå. Känns som en låda penséer får vara färg klicken tills allt annat har en chans i kylan. Lev väl!

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.