23 april 2013

Sovrum övervåning - före och efter

Några fler bilder under etiketten stugrenovering.
Starka färger på väggarna var det i båda sovrummen på övervåningen i stugan.
Vävtapeter i båda rummen. Delvis sönderklösta av missarna som bott här. 

 
Måla, måla, måla igen då.

Pelargoner på vinterförvaring. I detta sovrum som vetter mot småstugorna finns en dubbelsäng.
Lampan med stjärnan har Göran gjort.



Ja så såg det ut 2009.
Tror jag hade en likadan läslampa på 70-talet i mitt orange flickrum....


I det andra sovrummet på övervåningen finns två enkelsängar. Bra med många sovplatser. Enkelt att ha övernattande gäster.
Herrbetjänten hittade jag på loppis i Ludvika och målade sedan vit. Tror jag betalade 40 kr för den. Ett fynd.
Har väl tillkommit lite mer piff sen den här bilden togs. Ser lite kalt ut.

Var nog just nymålat här och möblerna precis inställda. Gillar Pippi mattan.

Det borde stått en bukett vilda blommor på sängbordet.
De kommer här istället.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.