24 augusti 2013

Bara vanligt vatten

 
Ibland finns väl inget godare än ett glas vatten.
 
Den stora blå kannan har varit med om ett och annat barnkalas fylld med saft.
Nu innehåller den oftast vatten och rymmer nästan hur mycket som helst.
Jag gillar den, liksom mönstret på duken som nog kom direkt från torkvindan.
Vem vill stå vid strykjärnet på sommaren? 
 
 
Bjud in himlen i din trädgård med ett vattenblänk läste jag i någon trädgårdsbok.
Kan ha varit Paradiset av Sanna Töringe. Hon tillhör mina husgudar.
 
 
Jag fångar en bit av himlen i ett fågelbad från Zetas.
 
 
Samma himmelsblå färg på den självsådda gurkörten. 
Blomman är ätbar och smakar svagt av gurka.
Man kan ha den i sallad eller frysa in den i isbitar
eller kandera den. Precis som om jag någonsin
kanderat något. Svar nej. Men säkert fint på en kaka.
Fina isbitar har jag däremot gjort.
Till kannan med vatten.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.