07 augusti 2013

Diamonds are a girls best friend

 
Det var väl Marilyn Monroe som sjöng så i någon gammal film.
Jag är inte så intresserad av diamanter men väl av växter.
Jag kan nog sjunga att Suckulenter är mina bästa vänner.
Det vill säga tjockbladiga växter som är lite tåliga och inte behöver vatten stup i ett.
 
Så det fungerade såklart inte att bli kompis med Sophoran (uttalas Soforan).
Nu är den nog definitivt en ex-Sophora om det inte sker något mirakel.
Ser ingen tillstymmelse till liv tyvärr.
 
Hade ju mina föraningar om att vi inte var någon "perfect match"
redan när jag införskaffade den. Där fick jag rätt.
Men ville testa och den var ju fin ett tag.
Se tidigare inlägg från den andra juni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.