13 september 2013

Fabulous Friday


Alltid skönt med fredag! Jag brukar gå och simma tidigt på fredagsmorgnar med min kompis Lotta.
Det är en härlig start. Men inte idag. Är förkyld. Det går snart över så inget att gnälla om.  
 
Så väldigt fabulös blir inte denna fredag. Men det är ett fantastiskt väder fortfarande.
Har hängt ut tvätt som nästan hann  torka i kvällssolen. Fantastiskt!
 
Blir en lugn  kväll med sönerna hoppas jag.
Mannen är iväg på uppstartsbus med sitt innebandylag.
Ett gäng med barnasinnet kvar. Det är bra.
 
Lagade tortillas med god och het fyllning.
Det brukar kännas som kryddstarkt är bra mot förkylning.
Så ska jag klämma i mig en 
Piggelin isglass också för det måste också vara bra, det hörs ju på namnet.

Tänker tända lite ljus när det mörknar.
Alltid mysigt.   
 
Lite extra gott ska det alla fall vara på en fredag tycker jag.
Det har jag nog fört över på sönerna.
Ibland kan jag få kommentaren "men det är väl ingen fredagsmat"
om jag föreslår något väldigt vardagsaktigt. 

Jag är oftast snabb att hålla med.

 
  

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt mysig fredag, trots förkylning!
    Tvätt som torkat ute i solen - undebar doft att njuta av... Fabulös på sitt sätt tycker jag allt! ; )
    Pigga på dig och så önskar jag dej en fortsatt trevlig kväll och helg!
    Och vad kul att du länkade till Fabulous Friday!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Ja tvätt som torkar ute är ljuvligt.
    Så dt får gå under fabulöst den här förkylda fredagen :)
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.