04 september 2013

Rosenskära

Årets frösådder som inte var så många gick åt pipsvängen för min del.
Luktärterna körde jag igång för tidigt så de blev bara ett gult rangligt trassel som hamnade i komposten. Den grekiska lövkojan som doftar underbart på kvällarna torkade bort för jag var inte hemma och passade med vattning. Och sommaren var ju solig.
Krassen kom inte alls. Det har jag aldrig upplevt. Det är ju ett frö som småbarn lyckas med.
Rudbeckian är på gång och blir nog fin i rabatten nästa år.

Rosenskäran klarade livhanken och är väldigt söt och fin att ta in i vas.
Får jag presentera Cosmos bipinnatus. Vaserna är från Zetas.


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar färg på Cosmos bipinnatus, och fina bilder på dem!
    Ja, den här sommaren betedde sig ju inte som somrar brukar göra, kan det bero på det? ;)

    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Beror nog mest på slarvig handhavare dvs jag själv.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.