10 oktober 2013

Carlsson på Kajen

I lördags var jag ju på fotopromenad.
Förstod genast att det skulle bli en bra dag med den trevliga starten hos Carlsson på Kajen.
Mysigt ställe som jag faktiskt inte gästat förut bara cyklat förbi utanför
på väg till annat. I somras var det trubadur på onsdagar tror jag och säkert härligt folkliv.


Det bjöds på gott kaffe och smörgås. Men jag kom ju precis från frukosten så väntade med kaffet till efter promenaden. Smakade fint då. Massor av roliga och udda saker att titta på och kaffet serverades i fina gamla koppar. Jag kommer tillbaka hit såklart. Gärna en varm sommarkväll.
Tyckte det var jättemysigt!
 


 
Knips, knips


 
När såg du en ölburkspyramid senast?
Inte på den här sidan 1980 gissar jag.
 
 
 
Gissar att detta var tidigare biljettpriserna för fina gamla färjan som går till Elba.
Ön som jag har en hel del minnen ifrån.
Inte minst Elbafesten inför studenten som var tradition
men också badturer och räkaftnar.
 
 
Den går fortfarande och ser ut som en riktigt färja tycker jag.
Äntligen börjar Västerås kunna göra skäl för namnet Mälarstaden.
Det har verkligen hänt mycket nere vid vattnet de senaste åren.
 
 

Nyckeln för att pudra näsan hos Carlsson springer inte sin väg i första taget med den nyckelringen.
Smart!
 

 
 
 

 
 

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder och vilket coolt ställe, jag undrar om jag varit där, har de lunchservering också, intill kajen? I sf har jag ätit med Eivor du vet, där.... vilka snygga bilder du fotar, den över ån och röda pellisar i förgrunden, som ett vykort ju!!!! Vilken ide med fotopromenader! Och kastanjer, suck, har knappt sett en sån sen jag bodde -06 i Västerås, då plockade jag dem på gräsmattan där de låg framför badhuset ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mari! Ja det finns lunchservering strax bredvid. Fotopromenad är ju hur trevligt som helst. Och kastanjer det är fina grejer på hösten! Skulle också kunna tänka mig att stå med en brun papperspåse varma kastanjer i någon trevlig europeisk stad just nu.

      Radera
  2. ...glömde säga, haha, vilken kul toanyckel! Nä, ingen risk man får med sig den på fickan liksom :) Hahah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men visst var den kul! Fast Björn som har fiket berättade att en dam blivit sur för den var allt annat än diskret. Då har man ingen humor. Jösses alla människor går väl på toa.

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.