12 oktober 2013

Höst i stugan

 
Fröställningar från krolliljan och så kastanjer förstås.
 Några gamla bruna flaskor från loppis så blev det genast höst
på fönsterbrädan i stugköket.
 
 
Sommarmobilen som hängt på draperiet i den s. k "pigkammaren"
byter jag mot kottar. Borde kanske göra en med kastanjer.
Kottarna känns nästan lite advent.
 

 

 
På hyllan en korg laddad med värmeljus och en glasflaska fylld av torkade trattkantareller
som vi fått i present. Kan bli en god soppa som smakar höst när som helst.
 

 
Båten blev hemdragen på vinterförvaring förra helgen och jag drömmer om en ny badsäsong.
 
 
 
Skulle vilja ha tavlan som finns på det stora varuhuset.
Ska måtta om den kan få plats på någon vägg
nästa gång jag kommer till stugan..
Finns inte så mycket hela väggar
och jag vill inte att det ska kännas för belamrat.
 

 

2 kommentarer:

  1. Ni har det så vackert och du är så kreativ! Duktiga du Annika! Dessutom är du bra på att dokumentera med fantastiska bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia! Ja jag tycker ju det är kul att fota som du vet ;)

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.