27 november 2013

I left my heart in San Francisco

Så kändes det efter att jag varit här första gången med några glada au-pair kompisar på
en liten semesterresa 1983.
Jag ville verkligen tillbaka! Så jag bytte faktiskt familj och flyttade dit efter 10 månader
i Laguna Beach och tillbringade mina sista veckor det året i Piedmont strax utanför San Francisco,
på andra sidan Oakley Bay Bridge.

Nu i samband med höstlovet fick jag komma tillbaka till San Francisco igen i sällskap av min egen familj. Så kul!
Alcatraz har jag redan skrivit om men vi hann med lite till  innan vi lämnade staden som har en speciell plats i mitt hjärta.

 
Vi tittade och lyssnade på sjölejonen vid Fishermans Wharf.
Åt lunch på en jättebra fiskerestaurang.
 
 
Hyfsat avslappnade ligger de där i solskenet. Vackra Golden Gate Bridge i dimman bakom.
 
 


 Jag fascinerades av killarna som paddlade med sina hundar. Modigt bara det. Men att göra det
precis vid sjölejonen. Ja inte skulle jag våga.... Men vem vet de kanske gör det varje dag.
Hundarna verkade inte bry sig om sjölejonen.



 
Det är en backig stad. Vi knartade på uppför.
Till Lombard Street.

                    
Världens krokigaste gata.

 

 
 


 
Så åkte vi lite spårvagn också. En upplevelse.


"I left my heart in San Francisco.
High on a hill it calls to me
to be where little cable cars
climb halfway to the stars"
 
Ja nog är det en stad man gärna återvänder till
om Du frågar mig.
 

Efter två nätter på Hotel California och härliga dagar i San Francisco
var det dags för oss att hämta vår hyrbil och resa vidare.
Några små stopp i omgivningarna ville vi göra innan vi for
söderut. Mer om det framöver.
 
 

 


 

 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.