24 november 2013

Skuggspel

Den här helgen har vi ägnat en del tid åt vård av hemmet både utomhus och inomhus.
Det känns bra efteråt. Äntligen kom de sista löven ner i säckar, förrådet röjdes av en aning
och idag for vi runt med dammsugaren och ett par nya gardiner kom upp.
De köpte jag tidigare i höstas men de kom inte upp förrän nu.
Det har känts som värsta projektet men när man väl sätter igång så går det i ett nafs.
Guldstjärna till den som uppfann fållningstejp som man bara stryker på.
Ett moment mindre när man slipper dra fram symaskinen.

Men mest nöjd är jag över kvistarna med alkottar som jag plockade idag.
Jag är lätt besatt av kottar av alla de slag. Tallkottar, pinjekottar, lärk och nu alkottar.


Tycker de är så fina och det blir så läckert skuggspel på väggarna runt om.

 
 
En månad kvar till julafton.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.