02 januari 2014

Nytt liv

Nytt år, nystart. Det känns alltid lite så med ett nytt år. Ett oskrivet blad. Jag gillar den känslan.



Vi har haft ett mysigt nyårsfirande i vår stuga. Hela familjen utökad med yngsta sonens rara flickvän.
Tyckte det var kul att de ville följa med allihop. De fick även till en skiddag i Romme dagen före nyårafton när solen sken. Jag stannade i stugan och kurerade mig. Fick vara med på afterski alla fall. Gluh-wein är säkert bra mot hosta.

Ost och korvbitar på tandpetare i skålen Sven från Mia Blanche keramik.
På nyårsaftonen kom fyra bästa vänner och firade med oss. Jättekul att ses och vi åt en massa gott som vi hjälptes åt med och  goda drycker därtill.  På bordet fick mitt misslyckade lilla betongprojekt ett nytt liv.


Brukar inte vara så förtjust i färgade växter men nu åkte sprayburken fram och faktiskt blev det helt ok på bordet med silversprayade grässtrån från trädgården och några anemoner.

Att dukningen sen såg ut som det var dopkalas för flickebarn på gång med allt rosa är en annan historia. En trevlig kväll hade vi och det är kul att skifta färg på dukningar när tillfälle ges.




Hittade lite silvrigt trassel, rosa snöre och några pyttesmå glasflaskor i gömmorna som också åkte fram på bordet. Efterrätten åt vi först efter tolvslaget och det kändes på något sätt som en bra start att börja det nya året med en
Crème Brulée eftersom det är min favoritdessert.

På nyårsdagen satt vi länge och åt frukost. Våra gäster åkte och vi packade också  ihop oss och lämnade stugan.
Mysiga dagar.

Tre anemoner blev dubbelt så många framför badrumsspegeln.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.