15 februari 2014

Blått och blixtsnabbt

Hoppas ni hade en trevlig alla hjärtans dag med något litet rött inslag kanske.
Jag var förbi hos mamma med lite godsaker och hon bjöd på Vaniljhjärtan till kaffet.
Längesen jag åt sådana. På kvällen blev det en liten passande snabbfixad dessert efter maten.
Fick receptet av min arbetskamrat och det står även på förpackningen med gelésocker.

Pannacotta i all hast,  8 små portioner eller 4 större

4-5 dl vispgrädde
1 dl gelésocker
1 tsk vaniljsocker
ev annan smaksättning som 1 tsk frystorkat kaffe eller 1 msk kakao

Rör ihop och koka i 30 sekunder. Häll upp i små glas eller formar och låt stå kallt
ett par timmar eller över natten. Servera förslagsvis med bär på.
Jag hade dagen till ära igår garnerat med var sitt geléhjärta och skivade färska jordgubbar.
Använde små vita glöggmuggar. Tycker nästan det är godare om det inte är för mycket.

Blå Iris

Blå Scilla på väg upp ur mossan. Visserligen inomhus men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.