17 juni 2014

Martin, Ernst och Tage

I helgen hade jag turen att få fylla år. Kära släkten var här på middag. Kul att ses så här en gång innan Midsommar och semestrar. Det verkar som att jag är tillräckligt gammal för att det ska finnas en del som känner mig väl.... för jag fick en massa trevligheter som jag gillar. Till exempel parmesanost och smultronplantor. Mina egna grabbar uppvaktade direkt på morgonen med sång på sängen så att säga.
Nytt för i år var gitarrkomp.
Lite oklart dock om sångarna körde samma melodi som han som spelade. Gulligt i alla fall :)

De presentade mig med rosen Martin Frobisher - inklusive plantering! 
Vilket också innebär nedtagning av gran. Det ser jag fram emot! 
Välkommen till vår stuga Martin!



Så kändes det som om lite av både Ernst och Tage Andersen fanns med på det lilla kalaset, 
för det finns fler som känner mig väl. Två snälla kompisar som kom ihåg mig. 
Kvällens basilikaröra åkte genast ner i Ernst-skålen. 



En fin bild av utblommade maskrosor från Tage Andersens Gunillaberg fick jag av min blomsterkompis.
Den åker snart upp på väggen i "maskroshallen" bland de andra maskrosorna i vår stuga.
En tur till Gunillaberg står på min utflyktsönskelista.
Har inte varit där än.

Tyvärr missade jag den lilla detaljen med reflexerna i glaset när jag var framme med mobilen här.
Finns liknande bild utan reflexer om man googlar på Tage Andersen + maskrosor ;)
Kul är den alla fall och snart på en vägg i en stuga nära mig.

Jag undrar fortfarande hur arrangemanget är gjort. Det går ju knappast att arrangera utblommade maskrosor utan att spraya de med hårspray eller så först. 
Eller så är det ett arrangemang av maskrosor som bara väntats ut. 
Måste kanske testa någon gång.. Material finns ju.... 
Det visar alla fall att även visset kan vara vackert.  
Det känns lite trösterikt på något sätt. 


 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.