01 juli 2014

Hembageriet anropar solen

Idag har jag varit ledig. Startade med en morgonpromenad gick först igenom ett litet koloniområde som heter Biskopsängen, det är min favoritrunda så här års. Huvudet går som en propeller för det är mycket blommor att titta på. Borde varit där i söndags då var många trädgårdar öppna för allmänheten under arrangemanget Tusen trädgårdar. 

Med ett nedladdat sommarprogram i lurarna kändes det som en bra start på dagen även om vädret inte var på topp. Klarade mig från regn under promenaden alla fall. Det kom senare när jag skulle plocka en bukett i trädgården att ta med till min mamma som är så glad för blommor. 
Så det blev bara en liten bukett.

 Har semester från mitt ena jobb och snart, alla fall ganska snart är det semester på riktigt. 
Då är det bra med lite bullar i frysen. Så körde igång lite bakande på kvällskvisten.
Tror inte jag bakat bullar sen förra sommaren...
Jag gillar kardemumma i bullarna och har en extra pepparkvarn som jag mal kardemummakärnorna i. 
Blir lite grövre och framförallt mycket godare än finmalen kardemumma. Smidigare än att mortla. 



                      Och när jag ändå var i farten blev det lite hallongrottor och en till vallmokaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.