25 augusti 2014

Hösttermin

När det blir höst och skolstart får jag en känsla av nystart. Kanske mer än på nyåret i januari faktiskt.
Det var alltid något visst med att få köpa lite nytt till terminstarten när man gick i skolan.
Längesen, men lite nystart kan man ju få unna sig ändå.
Lite nystart att snart komma till skott och bli klar med arbetsrummet kanske. 
Det enda som hänt där under sommaren är att jag hittade en fin mapp
på bokhandeln i Ludvika - med elefanter på. Ja tack!
Elefantstoppet tillfälligt upphävt.
En platt mapp fick ju plats.


Men idag är två garderobsdörrar inhandlade för att så småningom
bli tillsågade för att bli till vägghylla och lite piff till Billyskåpen är det tänkt. 
Finns det inte det man vill ha, i detta fall vitlaserad ek,
får man tänka om och vara lite kreativ.
Håller tummen för att det ska bli ok.
Elefanter signalerar ju tur ;)

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om nystart till hösten. Doften av nyvässade pennor, omslagspapper på böckerna och ibland en ny skolväska, det var hösten när man var liten. Skvallrar väl litet om ens ålder, för vässas det några pennor och har man något papper kring böckerna idag tro!! Fin mapp fick du tag på, gillar elefanter som motiv. Här ska jag försöka få ordning på vårt sovrum. Har börjat att måla väggar men jobb i trädgården drar mer just nu. Ha en fin dag! Merja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det vässas inte så många pennor nu för tiden skulle jag tro. De skriver ju knappt för hand längre
      alla fall inte på gymnasiet. Men klätt böcker med papper fick man i alla fall göra när sönerna gick på lågstadiet. Valt med omsorg... av mig som gillar papper och pennor.
      Vår trädgård är en katastrof just nu med byggställningar överallt pga husmålning men det finns ju att få ordning på inomhus också... så länge...
      Ha en fortsatt bra dag!
      Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.