16 december 2014

Det går fort nu


Vare sig man vill eller inte så känns det som tiden före jul går fort.


Så jag tänker göra precis tvärtom just nu. Jag tänker ta en isglass och bläddra en stund i en bok med vackra bilder. Lars Lerins Naturlära. Den ska nämligen tillbaka till biblioteket imorgon och jag har knappt öppnat den. Hoppas på att få se hans akvareller i verkligheten någon gång.

Så den högre julstöksväxeln får vänta. 

Just nu känns det som det räcker med att det är en av de värsta veckorna
på året vad gäller arbete. Så en isglass blir bra :)
Men sen blir det också lite lediga dagar så ska inte alls klaga.

Man brukar hinna det man vill hinna i alla fall och jul blir det i vilket fall.  

Jag laddar bara mina batterier ett slag.





10 kommentarer:

  1. Det går fort nu...inte många dagar kvar till jul.
    Vilka vackra ljusbilder du tagit. Det är svårt att fota i detta eviga mörker... Vill ha ljus NU!
    Vi besökte Lars Lerins Sandgrund i Karlstad i somras. Helt makalöst vilka målningar! Om inte gubben hade knorrat hade jag stannat där hela dagen. Köpte en fin bok som jag bläddrar i ofta.

    Ha det gott!
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica. Jag tycker det är jättesvårt att fota ljus och att fota överhuvudtaget inomhus nu när det är så mörkt. Men jag övar... Hoppas på en tur till Sandgrund i sommar kanske. Låter lovande!
      Kram Annika

      Radera
  2. Jag ville bara säga det att jag fullkomligt älskar Lars Lerin. Härom dagen när jag var på biblioteket och lånade månadens bokranson så hade jag lyckan att hitta en av hans böcker som ljudbok. Så nu någon dag fram över ska jag högtidligt avlyssna denna, som jag hört av andra, underbara bok..Tjuvkikade på kommentaren här uppe, oj, till Karlstad måste jag åka när det blir ljusare tider!./Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyssnade på en podcast med honom igår på värvet.se tror jag det heter. Där verkar finnas en del smått och gott! Av podcasten förstod jag också att hans Sommarprogram för några år sedan måste varit helt outstanding. Vet inte om man fortfarande kan höra det?
      Men då ska jag också leta ljudbok framöver.
      Tack för tipset!
      Annika

      Radera
  3. Häftig ljusstake! Det är väl en ren? Kram Solveig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var den Solveig! Jag tyckte den var ren t häftig ;)
      Kram, kram Annika

      Radera
  4. Fina bilder. Så rofyllda.
    Lerin är min absoluta favoritakvarellist. Har sett en del av hans verk på galleri i Munkfors.
    Låter intressant med bok också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anette! Såg din grankavalkad och vilket arbete med de där gröna och röda flätade paketen.
      Mamma Mia! Imponerande. Jag skulle gott kunna nöja mig med alla mina små granskott i år opyntade. Men misstänker att den i kartong åker fram dan före dan.
      Må så gott!
      Annika
      Annika

      Radera
  5. Isglass och en god bok låter helt perfekt i julstöket! Så synd att tiden före jul ofta är väldigt hektisk, det förtar liksom lite av julkänslan... Fast när jag tittar på dina fina bilder känns det som om julen snart är här ändå!
    Tack för boktipset. Läste om den boken någonstans nyligen, men visste inte att biblioteket hade köpt in den. Ska ställa mig på kö!
    Önskar dig lugna sköna dagar, de som är kvar fram till jul! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med att det är en del som förtar den där mysiga julkänslan. Men nu känns det som jag är framme vid den trevligare delen av julen. Hoppas du får en skön ledighet också Eva!
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.