14 december 2014

Stickigt och mjukt

Försökte mig på att göra lammöronskulor som jag sett hos Katarinas Trädgård. 
Flirtkula, limstift och blad från lammöra är vad som behövs. Vill man kunna hänga upp de kan man skruva i en liten ögla. Mina kommer nog bara ligga på ett fat eller som här i enriset som dekoration. Får se om det går att plocka lite mer blad det är ju lite vitt på marken. 


De som Katarina gjort var förstås finare men övning ger färdighet kanske.
Du ser hennes fina blogg i min lista till höger.


Så mycket av Luciastormen Alexander märkte vi inte här uppåt våra trakter.Läste om glada surfare i Nynäshamnstrakten som hade blixtinkallat till ett SM för det väntades stora vågor. 

Däremot svepte en välbehövlig tornado av Ajax (ifall ni minns reklam) och såpa runt här igår.
Åtminstone en liten fläkt....

Så efter det var jag tvungen att göra något skoj också som ett litet
pyssel med lammöron och flirtkulor.   

3 kommentarer:

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.