03 februari 2015

Grönt är skönt

Lite stolt över att min Murgröna lever. Jag brukar inte ha någon tur med de.
Men den verkar trivas i ett fönster utan element under i nordost läge. Det är det som annars får de på fall att det blir för varmt och torrt tror jag, alla fall inomhus.

Den här kommer från en utekruka från i somras. Kanske borde jag fixa till en stor båge som den kan slingra sig runt. Ja det får nog bli ett miniprojekt för februari.





Nu är det minsann helt vitt utanför fönstret. Det var det inte när jag tog bilderna ser jag.
Men nu snöar det och snöar. Jag tänker att de i bekantskapskretsen som nyligen flyttat till lägenhet känner sig lite smått nöjda över att slippa skotta snö just nu. Inte för det är huvudsakligen jag som skottar hemma hos oss. Det ska jag inte alls påstå. Jag är däremot nöjd över att jag pratade mig varm för en snöslunga för några år sedan. Den har redan lovordats flera gånger om så helt fel ute var jag nog inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.