10 februari 2015

Man kan ana


Vilken härlig vinterhelg det blev. Vi var i stugan i södra Dalarna och det blev skidåkning både på längden och tvären. På lördagen åkte mannen och jag  utför i Romme. Visserligen tillsammans med väääldigt många andra men det är ju också kul att det går så bra för anläggningen när de satsar.
Vi tog en kort paus och svepte varsin choklad med vispgrädde. Sen höll vi till i backar med namn som Åkes dröm och Götes brant till exempel.


På kvällen kom våra söner till stugan och då blev det stugmys med tacos och melodifestival.
Inget nytt under solen där men det hör ju till att slänga ett öga på mellon. Är så glad att killarna faktiskt vill till stugan. Så mysigt att vara där hela familjen. Lycka för mig!

Killarna körde utför i Romme på söndagen och jag hittade spår nära stugan på skidspår.se så där
nötte vi på någon timme. Härligt det med.



Belöningen blev sen en kopp kaffe på balkongen i strålande sol. Sol och snö är en kombination jag gillar


Slängde ett öga på hyllan i stugköket och det slog mig att man kan ana en viss förkärlek till sommarsäsongen,  även om vi visst gillar vinter också. Men kolla bokryggarna...
Viss sommaranknytning :)



Lite drömmer jag om grillkvällar, stunder på bryggan Sommarprat i P1. 
Men det skadar väl aldrig att längta lite heller.



5 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken, Var har ni stugan???? Jag har bott i Borlänge i över 20 år innan jag flyttade till Jönköping för 11 år sen.Festligt att vi var där samma helg. Jag åkte förbi Romme en sväng men insåg att andra fick åka istället.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja festligt att det var samma helg. Stugan ligger i Söderbärke - pärlan vid Barken ;) Jag var lite i Jönköpingstrakten som liten en nu gammal moster till mig bor där. Först på Österängen? sen på Kaxholmen (men det är väl Huskvarna) tror jag gick ut med varenda hund i grannskapet där under två veckor en sommar. Mostern var hundrädd och inte helt nöjd över min framfart. Fick egen hund när jag fyllt 10.... Sen bodde de vid Vättersnäs tror jag det hette. Min morbror fiskade fina rödingar minns jag.
      Kram Annika

      Radera
  2. Det såg verkligen skönt ut med paus i skidbacken - och mumsigt! :-) Och härligt med tacomys med hela familjen samlad...
    Ja det var nästan komiskt att det var sånt fokus på sommaren i den bokhögen. Men jag har full förståelse till urvalet: Sommaren är ju bäst!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vinterbilder och chokladen smakar alltid bäst utomhus konstigt nog.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. A coffee, a beautiful landscape, sun and a good book ... that's wonderful!!!
    Have a happy happy time
    Elisabeth

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.