16 juli 2015

Glassbumerang

Tycker om att lyssna på Sommar i P1. Efter att ha hört ett bra program med Kjell Enhager kan jag inte låta bli att undra om glassbumerangen kanske funkar när det gäller  hund eller åtminstone hammock....

Jag vet att vi inte ska ha någon hammock men om vi skulle det vilken färg skulle vi ha på dynorna.

Eller jag vet att vi inte ska ha någon hund men om vi skulle det vilken ras skulle vi välja....

Efter att ha sett att det finns en blandning mellan Golden Retriever och pudel - Golden doodle
är det sådant som man kan fundera på. Låter som något för en ostkroksälskare :) som jag.
Eller en hundmänniska som jag. Golden doodle. Skämt åsido.
Klok som en pudel och trevlig som en golden.

Ja känns som hammock kommer bli enklare.... men någon mer gång i livet skulle jag vilja ha hund.
Tills dess får jag njuta av vänners fina hundar och ett litet trubbnosigt substitut i porslin.




Som den allra sötaste lilla Irländska settervalp som gjorde snabbvisit före midsommar.
Yngste sonen blev nog minst lika förtjust som jag.

Lite blöt om nosen efter att ha undersökt lite av varje i regnvåt trädgård. Blir kul att få följa hennes uppväxt.Även om hon bor i Norge.

När jag växte upp hade jag en Cocker spaniel och min bästa vän hade just en Irländsk setter.
Vackra hundar de irländska!


Eller de härliga sheltisarna jag hälsade på en ledig tisdag. Två tillhör min vän Maria med familj. Jättefina och trevliga hundar och dagen till ära var de hundvakt till två fina damer.
De verkade trivas och ha så kul ihop alla fyra. Olika personligheter.


Så himla bra att kunna ladda ner program och lyssna när det passar.
Rekommenderar Kjell Enhagers Sommar. 

Så får Du veta mer om glassbumerangen också.
Barn är smarta!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.