05 augusti 2015

Sommarens potatisfavorit

Den här potatisrätten har vi gjort flera gånger i sommar. Lätt, gott, kan förberedas och passar till det mesta och till de flesta. 

Klart det blev en favorit med Hannus Rosmarinrostade krosspotatis


Receptet kommer från den här boken som jag fick av min svåger och svägerska tidigare i somras. 

Jag utökade ibland med lite riven Parmesan eller Västerbottenost och tog ibland någon annan örtkrydda för variation. Så här ser receptet ut från boken:


Vi kokade färsk potatis i förväg nästan klar och sen när det närmade sig middag tryckte vi till den med en slev i en form och blandade med olja och kryddor och ev riven ost. Sen in i 175 graders ugn ca 30 min. Supergott!



1 kommentar:

  1. Oj, vad det ser gott ut. Ska prova imorgon för färskpotatis har vi gott om i år.
    Trevlig helg och tack för receptet.
    Anette

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.