07 september 2015

Peace

 
En bild på en blomma av rosen Peace. Lite fläckig och naggad i kanten men ändå fin när ljuset
faller på bakifrån. Vasen står i det lilla fönstret i vårt kök. Där stod jag och lagade en kycklinggryta med många moment och många ingredienser. Äldsta sonen var hemma över helgen och vi skulle äta lite extra gott. Fick se rosen med ljuset bakifrån och greppade mobilen innan ljuset försvann.
 
Tänker mycket på hur priviligierade vi är dessa dagar som varje dag har mat på bordet och sover gott i våra egna sängar. Vi behöver inte fundera på tak över huvudet.
 
Bilden av den lille pojken på stranden kan inte lämna någon oberörd. Den blev nog för många droppen och tydliggjorde det hemska som pågår. Men det känns också fint att tänka på att det finns så mycket medmänsklighet och vilja att hjälpa de som verkligen behöver hjälp nu.
 
Jag blir glad när jag läser om aktiviteter som tunnbrödsbak och fotboll för nyanlända flyktingar som ett steg i integrering i en lilla byn Nälden. Jag blir glad när jag läser om all vilja att hjälpa till.
 
Det ger hopp om mänskligheten och de ljusa krafterna. 
 
Önskar Dig en fin vecka solen skiner och det känns lite höst i luften.
 
Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.