16 november 2015

En ljus idé

Ja jag har tjuvstartat med ljusslinga ute och någon liten inne. Nu blev det en stjärna också.
Men den känns inte så adventig eller julig så den får väl gå in under lampa / belysning.



Hade köpt en sådan lite gammeldags glödlampa på min i vanliga fall favoritbutik Clas O. Men den var så repig och ful på glaset och det tyckte jag förtog det hela när det är själva glödlampan som spelar huvudrollen i den här sorts belysning. Alla såg likadana ut och det var liksom inget mer med det. Lämnade tillbaka den och köpte istället en slipad kula som man har ett halogenstift i.

Jaha fast det blev sådär tyckte lampan blev för stark och bländande trots lägsta effekten på stift. Skulle ju bara vara mysbelysning. Fick lov att klura lite.

Testade först att ha folie runt själva stiftet som avbländare men kom sen på att jag hade några kopparrör som jag haft på vaser förut. Se här: Kopparrör En sådan stump blev ju perfekt bländskydd. Passade extra bra med koppar till den kulan. Sen hittade jag även en koltrådslampa på Lagerhaus utan repor så den har jag på reserv.

2 kommentarer:

  1. Så fin den blev javisst ska det var mysbelysning av en sån stjärna.
    Ha det gott snart kommer snön
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev och vad fiffig du är som testar tills du kommer fram till det som känns bäst. Heja dig! :) Här har det också tjuvstartats med lite ljusslingor. Vi behöver det där ljuset nu när mörkret tränger sig på och då tycker jag att det är helt ok att tjuvstarta lite. ;)

    Sköt om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.