02 januari 2016

Som en omålad målarbok

Som en omålad målarbok ligger det nya året framför oss.


Blev jätteglad över den här trevliga presenten vi fick på nyår av våra vänner som firade med oss i vår stuga. Tror det är en avkopplande syssla att sitta och färglägga de fina bilderna.

Fokusera på färger bara och mönster i bilderna på tema trädgård, passande för mig. Så fina motiv i målarboken som kommer att bli ännu finare med färg. Jag är inte så bra på att rita på frihand så detta kommer nog att passa mig perfekt. Blir kanske helt besatt av att färglägga?

Får väl räknas som mindfulness. Välbehövligt emellanåt.




Jag hoppas på ett ljust och färgglatt 2016 men allt kan man inte påverka bara försöka göra det bästa av. Det är inte alltid så lätt. Man väljer inte alltid färgerna själv så är det ju i livet. Vissa saker får man försöka lära sig att acceptera.

Det är inte alltid ljust och färgglatt. Så är det för alla. Men man kan försöka välja att fokusera på det ljusa och färgglada emellanåt för att bättre klara av det som är mörkare.

Tack för att Du kikar in här och tack för alla snälla kommentarer under förra året.

Hoppas att just Du får ett ljust och färgsprakande 2016.



3 kommentarer:

  1. Så fin present. Många härliga stunder önskar jag dig med den.
    Annika

    SvaraRadera
  2. En härlig sysselsättning. Hoppas du får ett färgglatt år 2016 Annika!

    SvaraRadera
  3. Har köpt den till min svägerska i födelsedagspresent. Många fina mönster och bilder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.