21 april 2016

Trädgårdsmässa

Ledig dag
God vän
Trädgårdsmässa


Tankat god energi i trevligt sällskap på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar.
Själva mässan upplevde jag kanske som lite sämre än tidigare år. Men en jättetrevlig dag blev det. 


Årets pelargon presenterades Caliente Pink - caliente betyder väl varm / het om jag inte minns fel. 


Många små vaser är effektfullt. Boken Every day flowers av Jenny Strandh som såldes i den här montern har jag nyss beställt på biblioteket. 


Det fanns fina balkonger att rösta på liksom ide'trädgårdar. Bidraget Döden, döden, döden som gestaltade Astrid Lindgrens trädgård Näs tror jag utsetts som vinnare av juryn. Den som kan sin Astrid vet att det var så hon inledde telefonsamtalen med systrarna så var det färdigsnackat om ämnet och de kunde fortsätta prata om livet. 


Fick med mig en Hartassbräken hem. 
Gillar den grågröna färgen.


Kunde konstatera att det var grant utanför mässhallarna också med blommande Forsythia och blå Scilla.




2 kommentarer:

  1. Det blir nog ingen mer mässa på ett tag nu det kändes inte alls inspirerande även om där fanns mycket fint att titta på. Det är nog dags att göra lite nytt nu på den fronten.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner nog lite lika. Tar en paus från trädgårdsmässor ett tag.
      Lägger nog hellre en ledig dag vikt för utflykt på att besöka Zetas eller /och Ulriksdals trädgård eller en tur i Enköpings parker. Men något jag tror på är däremot Trädgårdsfesten i Örebro i maj. Känns som ett nytt grepp och utomhus till stor del. Önskar jag kunde klona mig är redan uppbokad just de dagarna.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.