10 april 2016

Upplyftande

Små vårtecken överallt nu. Ur fjolårslöven sticker krokusar upp. Det känns upplyftande!




Mina snödroppar verkar ha försvunnit. Måste jag komma ihåg att sätta fler i höst och Irisarna de där fina ljusblå fjärlisirisarna som jag köpte i Danmark "Katherine Hodgins" är också försvunna.
De vill jag ha igen. Tänker att jag kanske skulle ha en massa snödroppar i gräsmattan. Det gör ju inget. Man klipper ju bara sen. Får se om mannen är med på det tåget. Min "Alliumskog" sen en gammal rabatt får ju alla fall vara kvar. Klipper bara ner när de är färdigblommade. Fiffigt tycker jag.

Tills dess njuter jag av de gamla trädgårdarna i kvarteret som är översållade med både Scilla och Snödroppar i gräsmattorna. Jo lite Snödroppar måste jag allt ha till nästa vår. I gräsmattan eller någon annanstans.

6 kommentarer:

  1. Snödroppar är vackra i all sin enkelhet.

    SvaraRadera
  2. Snödroppar är hela min slänt mot allmänningen full av och massor på min koloni. det är jag så glad för.Brukar ta några tuvor varje år och sätta hos mig. det får vi för det är bara skog utanför och ingen ser det då. Nu kan ju jag njuta av det. Både små irisar och snödroppar växer bättre om man sätter lökar i kruka på hösten och sen planterar ut dom på våren när de blommat. Även krokusar gör jag så med. Vi har så mycket sork och de gör gångar som de små lökarna kommer för lång ner i för att orka komma upp.
    Ha nu en fin och bra början på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Visst är det underbart med allt som tittar upp!
    Även jag saknar en del vårlök i år. T.ex. mina krokusar i gräsmattan. Kanske tog vår gräsklipparrobot kål på dem med sitt ivriga klippande?
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ger hopp med vårlökar.
      Men inte borde väl klippandet kunna ta kål på de?
      Jag har ju en "Alliumskog" som återkommer. Den klipper vi ju sen hela sommaren. Eller så är de tåligare.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.