19 juni 2016

Pionlycka


Bilderna får tala.... Den ljust rosa i kvällssolen är min favorit. Tror hon heter Sarah Bernard som den franska skådespelerskan eller de goda chokladbiskvierna.



Bowl of beauty tycker jag också om men den är lite gulaktig i mitten. Har ingen sådan. 

Den lysande röda kom med på köpet när vi fick en rabarberplantaav en vän. Kanske är det en Karl Rosenfield.


Den rufsiga cerisa hade med sig kirskål
men det må vara förlåtet. Bara att vara ihärdig och rensa. Pionen är ju alla fall fin.

4 kommentarer:

  1. det är ju bara så härligt, Har kommit på att sommaren bjuder på så ånga olika tider med sina fina blommor. det är bara att njuta. Jag har en pion som skulle vara röd men den är så rosa som den kan bli och en massa gult inuti. Det kanske är Bowl of beauty.Får nog forska lite där.
    Ha det gott innan Midsommar
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en Bowl of Beauty! En skål av skönhet det låter det.
      Hoppas u haft en fin Midsommar! Får läsa ikapp lite.
      Kram Annika

      Radera
  2. Åh, så vackra pioner! Det är verkligen en underbar blomma i alla dess skiftningar!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tack ja visst är de. Nu överblommade hemma. Men fick med en bukett från stugan där pionerna ligger lite efter. Knipsade av varendaste blomma och tog hem för nästa gång jag kommer dit är de överblommade.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.