01 juli 2016

Hammockpremiär

Under midsommarhelgen blev det mycket premiärer.
Hammockpremiär, badpremiär, bryggpremiär.
Njöt varje sekund!


En egen hammock har jag längtat efter i många år.
 

Inte så mycket snack om pensionärsvarning längre... Förstod det!
Hammocken är ju bästa stället!
Tur man kan ligga skavfötters om man är två.


Badpremiär och bryggpremiär!


Bryggläsning. Rysare läses helst i solljus.

 
Utefrukost med jordgubbar. Det gillar jag.


Vårt Midsommarknytis med vänner var hur trevligt som helst och magen stod i fyra hörn. 


Vi hade så trevligt att det inte blev tid stt klä stången med nya blommor. Kändes inte jätteviktigt heller för vi skulle ju snart hemåt efter helgen. Men så värdefullt att få två hela dagar med avkoppling och goda vänner. Även om jag kom dit sent kvällen innan Midsommar var det så värt  att få vakna på plats. Ett nöje att få stöka med lite Midsommarmat och baka fröknäcke till nubbesalladen. Att få en sån där ljuvlig dag på bryggan på Midsommardagen efter en god brunch. Att få kura skymning och sova som en stock i tystnaden en natt till. Jag uppskattade allt extra mycket. Den här våren har varit så annorlunda och intensiv. 


Min fina ljusring från Apotekarens trädgård kom på plats. 


 

2 kommentarer:

  1. Ja men så skönt Dalarna är inte så tokigt det heller. Härligt ni haft det den här midsommaren kommer vi nog att minnas läänge som den bästa på jorden.SÅ fin ljusring.
    Ha det nu gott hemma igen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Tack Meta! Nej Dalarna är toppen! Ha det fint Du med!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.