31 juli 2016

Så fint härbre!


Titta så fint! 


Så mysigt i Stinas härbre i Älvdalen som vi besökte på vår lilla Dala-turné. 

Hon har verkligen fått till det. Mysiga detaljer och så fint med de gamla fönstren och utsikten över älven och betande hästar. 




Fin halmhatt och doftande vresrosor. 



Mysig liten altan utanför med piffad solstol och krondill och litet köksland med jordgubbar och potatis bland annat.
Precis det man behöver och vill ha. 



Transparant avgränsning med rasslande gräs mot spegelblank älv. 


Ja såklart smakade allt extra gott i den fina miljön så mysigt att sitta där när det skymmer.

8 kommentarer:

  1. Å, vilka underbara sommarbilder! Vackert och rofyllt...förstår att ni trivdes där!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Jag jag blev helt såld på härbret. Så mysigt och rofyllt!
      Kram Annika

      Radera
  2. Ja men du det finns nog inte många landskap som lår det där. Lite längtan kan jag känna när jag ser det.En sväng till Älvdalen var ju lätt som em plätt från Borlänge när vi bodde där.Jag njuter verkligen av dina bilder. Förstår din känsla
    Ha det gott i värmen just nu får vi regn som är såå välbehövligt
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej visst är det vackert i Dalarna! En speciell plats i mitt hjärta har det landskapet allt. Kram Annika

      Radera
  3. Så underbart fint! Sverige är så fantastiskt vackert och har så mycket att erbjuda! Särskilt sommartid - då finns det inget som slår det! Ett härbre skulle man ha...

    Kram // AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns verkligen mycket att se överallt!
      Kram Annika

      Radera
  4. Vilken fin blogg du har. :)
    Blogglandia är fantastiskt och fyllt av möjligheter.
    Ofattbart att det är oktober imorgon. Jag gissar på att hösten kommit betydligt längre uppe hos dig.
    M v h Bosse Lidén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bosse!
      Vilken fin september det varit men nu märks det att hösten är på gång.
      M v h Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.