15 november 2016

Flyttbestyr


Flyttbestyr x 2 hade vi i början av november. 


Tumstocken kom till användning till mer än att göra stjärnor med. 

Inom loppet av fem dagar fick både min pappa och min mamma nytt boende efter drygt fyra månader på samma korttidsboende och dessförinnan en månadslång vistelse på sjukhus. En tuff vår och sommar på många vis. 

Pappas flytt har hans sambo mestadels skött om. Vi hjälpte bara till med möbler när han nu flyttade till ett äldreboende. 
Hoppas han ska komma att trivas. Det är en stor omställning såklart. Men det blir nog bra. 

Mammas flytt till ett gruppboende har jag varit desto mer involverad i. Så skönt att vi kunde göra klart allt innan hon kom på plats själv. Min bror och jag har fixat och donat och mannen och brorsonen var med och bar möbler.  Hon verkar trivas och tycker vi gjort mysigt åt henne. Det känns så gott i hjärtat!! Äntligen.
Det är så bra det kan vara under omständigheterna. 


Åh vad den smörgåsen smakade gott! 
Snälla personalen tänkte på mig när jag glömde lunch i flyttstökandet. 

Och mysigt blev det i hennes lilla bo. Lite nytt men mest hennes saker hemifrån.     Fin utsikt över Svartån och personalen verkar så rar och kunnig på alla sätt.


Värmeljus på batteri är ett bra alternativ. 

Lugn och ro. Aktiviteter om man vill.  Nära för mig dit och hon har två väninnor sen förr i samma hus. Är så tacksam över denna flytt och att det gått bra. Resan hit har varit lång. Många, många år lång. 


Många stenar som fallit från mitt hjärta!!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Solveih! Och tack för Ditt stöd under resans gång.
      Kram Annika

      Radera
  2. Så skönt för dig. Visst är det massor av jobb och bestyr för er men när det bli bra så vad gör det. Det verkar ju vara ett bra ställe för alla vänner sen förr och det känns bra.
    Ha nu en fin fortsättning på veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt! Så bra som det går just nu. Jag är inte rädd för jobb önskar bara lite lugn och ro nu för mamma, för pappa och för oss. Ha en fin vecka Du med.
      Kram Annika

      Radera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.