14 december 2016

Blå natur

Kanske är jag en blå natur? Jag tycker alla fall om blått och naturfärger.
 
Blå himmel, ja även åskgråblå himmel som gör att andra färger lyser desto mer om sommaren eller hösten, blått vatten, blå blommor, ja blå toner på allt möjligt och alla naturfärger det tycker jag om.  


Ser att jag gillar blått och natur på de här bilderna som jag också tog på Ulriksdals Slottsträdgård.
Det blev så tydligt när jag tittade på de i efterhand.


Martorn, eucalyptus och enris. Perfect match! Martorn har jag haft i trädgården för den var så fin att ha i buketter bland annat, men ujujuj vad den spred sig i varenda liten plattskarv.
Där ville jag inte ha den. 


 
 Tror detta är rosmarin som blommar.
 
 
 Ännu en slags eucalyptus. Läckert blågrå, jag var tvungen att fråga vad det var.
Som en blandning mellan kottar / ekollon såg kapslarna ut.
 
 
 Anemoner är ju hur fina som helst. De vill jag ha efter jul i januari.
 
 
Blå hyacinter.
Vackra men för stark doft  för näsan hos de manliga i min familj
 så jag får nöja mig med vita de doftar mindre och är fina de med.
 

1 kommentar:

  1. Vad många vackra blå blommor du bjuder på! :)
    Må gott!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera

Tack för Din kommentar, den gör mig jätteglad.